ملاثانی شهر بستنی

حضور پدر سرمایه‌گذاری شهرداری‌های کشور در ملاثانی

مطالب مرتبط

آنچه در این مقاله خواهید خواند

🔹به همت شهرداری ملاثانی اولین نشست تخصصی سرمایه گذاری و اقتصاد شهری برگزار شد.

داوود ندیم پدر سرمایه گذاری در شهرداری های ایران به دعوت شهرداری ملاثانی به این شهر آمد و از پتانسیل های قابل سرمایه گذاری ملاثانی بازدید کرد.

اولین نشست تخصصی سرمایه گذاری و اقتصاد شهری با هدف توسعه ی پایدار شهر ملاثانی روز سه شنبه ۳ بهمن ماه با حضور شهردار ، اعضای شورای اسلامی شهر و کارمندان شهرداری در محل سالن جلسات شهرداری ملاثانی برگزار شد.

در این نشست آقای داود ندیم “پدر سرمایه گذاری شهرداریها” و “موسس مدرسه سرمایه گذاری شهری” به عنوان میهمان ویژه طی سخنانی مطالب گسترده ای را در رابطه با مشکلات مالی و اقتصادی فراروی اجرای امور و راه های برون رفت از این مشکلات ارائه کرد و گفت: امروز جهان با شتاب فوق العاده ای به سوی تغییر گام برمی دارد و این در حالیست که شهرداریها با قرار گرفتن در پوسته ی صد ساله با مقررات دست و پا گیر روزگارشان را می گذرانند.

🔹وی افزود: شهرهای رقیب ما در جهان با رشد و پیشرفت از مدلهای مختلف در توسعه ی خود استفاده می کنند اما در شهرهای ایران با مقررات مالی و اقتصادی مربوط به سالهای بسیار دور امورات خودشان را اداره می کنند.

🔸دکتر ندیم گفت: در چند سال اخیر تعداد بیست مدل برای درآمد پایدار در کشور ابداع شده که بیستمین مورد آن امروز در این نشست رونمایی می شود و این درحالیست که متاسفانه هیچ یک از آنها در زیرساختهای قانونی و اجرایی و تشکیلاتی شهرداریها ورود پیدا نکرده است.

🔹”پدر سرمایه گذاری شهرداریها” تصریح کرد:

هر شهر محصول تمدن آن منطقه است و نحوه ی توسعه و پیشرفت هر شهر، نماد و تبلور افکار و اندیشه های مردمان ان دیار است؛ لذا وقت آن رسیده که از مرحله ی پند انگاری عبور کنیم و به مرحله ی فناوری و تغییر رفتار و روش برسیم. موضوع برند سازی و نشان دادن ظرفیتها و پتانسیلهای موجود به عنوان یکی از مسائل مهم و کارآمد و همچنین چگونگی اجرای آن به عنوان یکی دیگر از اقدامات موثر درحل مسائل اقتصادی مطرح و مورد تاکید قرار گرفت.

در پایان مقوله ی برندینگ شهری به عنوان ضرورت هزاره ی سوم، جایگزینی درآمدهای پایدار به جای درآمدهای مقطعی، اجرای رویداد و یا پروژه ای خاص به منظور کسب درآمد از آن، ورود جدی به بورس و مبحث وقف و همچنین استفاده از خیرین در امور و کشاندن آنها به سرمایه گذاری در اجرای طرح های مختلف مورد بحث قرار گرفت و بر لزوم اجرای آنها بیش از پیش تصریح شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 5 =